مهمترین سنجه‌ها و معیاری اینستاگرام که هر کسب و کاری باید بداند

مهمترین سنجه‌ها و معیاری اینستاگرام که هر کسب و کاری باید بداند

فهرست کامل از معیارهای اینستاگرام که هر بازاریابی لازم است بداند

آیا زمان آن فرا نرسیده است که کسب و کار خودتان را به صورت جدی در اینستاگرام گسترش دهید؟! بدون شک یادگیری نحوه فهم و استفاده از سنجه های اینستاگرام بهترین نقطه برای شروع مسیر حرفه ای شدن در اینستاگرام است.

بازاریابی مدرن به شدت تحت تاثیر متریک ها و سنجه های آماری است . البته این یک بینش انقلابی نیست زیرا بازاریابان از سال ها قبل به تجزیه و تحلیل معیارها و سنجه ها می پرداخته اند.

بعد از خواندن این مقاله شما می توانید با مشاهده داده های کلیدی در مورد نحوه تعامل کاربران با محتوای اینستاگرامتان،اکانت تجارت خودتان را ارتقاء دهید. همچنین این متریک‌ها و سنجه های اینستاگرام باعث ترقی کسب و کارتان هم می‌شود.

اما سؤال اینجاست که شما باید کدام معیارهای اینستاگرامی را ردیابی و اندازه گیری کنید؟

مسلما رسیدن به مهارت بالا در فهم معیارهای اینستاگرام، ساده نخواهد بود. با این حال اگر می خواهید در دنیای خشن و بی رحمانه برندها و اینفلوئنسرها زنده بمانید، باید هرطور شده شما هم این متریک‌ها را یاد بگیرید.

یک استراتژی خوب بازاریابی اینستاگرام با یک هدف روشن، تاکتیک های عملی و معیارهای عملکرد قابل اندازه گیری ساخته می شود. اگر تنها یک قطعه از این زنجیره از بین برود تمام زنجیره شکسته خواهد شد.

در این بلاگ، شما هر چیزی که لازم است درمورد معیارهای اینستاگرام بدانید، یاد خواهید گرفت.

ابتدا یک نگاه کلی به سوالات بیندازیم:

-نحوه دسترسی به معیارهای اینستاگرام

-آمار پروفایل اینستاگرام

-آمار استوری های اینستاگرام

-عملکرد محتوای اینستاگرام

-داده های جمعیتی اینستاگرام

 

چگونه می توان به معیارهای اینستاگرام دسترسی پیدا کرد ؟

برای مشاهده این داده ها ابتدا به اکانت تجاری اینستاگرام خود بروید. احتمالا قبلا این کار را انجام داده اید( از آن جا که به شما امکان دسترسی را می دهد و تماس شما را آسان تر می کند.) اما تعداد زیادی از بازاریابان کسب و کار کوچک وجود دارند که هنوز این تغییرات را انجام نداده اند.

شما می توانید پروفایل خود را صفحه تنظیمات اینستاگرام خود در منو گزینه ها تبدیل کنید

چگونه اکانت کسب و کاری اینستاگرام بسازیم؟ اینستاگرام بیزینس

نحوه تبدیل اکانت کسب و کار اینستاگرام

 

هنگامی که پروفایل خود را تبدیل کردید، همه معیارهای شما برای مشاهده تنظیم می شود.این می تواند با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام در دسترس باشد.

یک گزینه جدید در پروفایل شما وجود دارد که به نظر می رسد مانند نوار سمت راست در بالای تعداد فالوورهای شما، وجود خواهد داشت. با ضربه زدن روی این گزینه، شما به یک صفحه هدایت خواهید شد که می توانید تمام معیارهای پروفایل خود را ببینید.

اینستاگرام اینسایتس insights instagram آمار و سنجه اینستاگرام
مشاهده شرح معیارها و آمارها در اینستاگرام بیزینس

اینستاگرام به شرح مفصل تمام معیارها می پردازد.

آیا می خواهید بدانید اعداد به چه معنی هستند؟ در این جا به شرح مفصل تمام معیارهای اینستاگرام یا ابزارهای آنالیزی اینستاگرام می پردازیم:

آمار پروفایل اینستاگرام

  1. تعاملات

به تعداد دفعاتی گفته می شودکه هرکسی بر روی پروفایل یا پست های شما ضربه می زند.این تعداد برای سرعت بخشیدن به ایده های شما و نحوه گسترش آن مفید می باشد.

تعداد تعاملات شما مخصوصا در هنگام ترکیب آن با اعداد دیگر، مفید است. اگر شما تعاملات زیادی داشته باشید به این معنی می باشد که مثلا شما یک باند کوچک اما وفادار جذب کرده اید.چ

  1. بازدیدهای پروفایل

هنگامی که یک کاربر یکی از پست های شما را در wild پیدا می کند و می خواهد اطلاعات بیشتری در مورد برند شما بداند، اغلب آن ها برای اولین بار به پروفایل شما سر می زنند.

این تعداد، نشان دهنده میزان تاثیر محتوای شما بر عملکرد کسب و کارتان است.

  1. Reach

می خواهید بدانید چند نفر از افراد خاص به پست شما دسترسی دارند؟

این تعدادی که میخواهید بدانید درست مانند تعاملات، این آمار در مقایسه با سایر اعداد مفید است.

  1. تاثیر

همین است که اغلب باعث دیده شدن پست ها،پروفایل و استوری ها می شود.

تفاوت بین تعداد و تعاملات این است که کاربر باید با محتوای شما ارتباط برقرار کند تا به شما یک تعامل بدهد.

بار دیگر، ارتباط بین این دو معیار، کلید درک عملکرد شما با پیج تان است.

  1. نرخ مشارکت

نرخ مشارکت به دو عدد تقسیم می شود: تعداد کل تعاملات( لایک ها، کامنت ها و saveها) به فالوورها تقسیم می شود و تعاملات به رسیدن تقسیم می شود.

هردوی این اعداد می تواند به شما در مورد اطلاعات صفحه خود و نحوه استراتژی های بازاریابی تکامل یافته در طول زمان بدهد.

نگران نباشید که این معیارها کاهش پیدا کند زیرا برند شما در طول زمان رشد خواهد کرد.اگر می خواهید معروف تر بشوید، پیدا کردن و درگیرکردن هر یک از فالوورهای خود سخت تر خواهد بود.

  1. تگ کردن هشتگ های برند

یکی دیگر از معیارهایی که نحوه تاثیرگذاری شما در استراتژی اینستاگرام را اندازه گیری می کند رسیدن مردم به برند شما است.

هنگامی که یک نفر از هشتگ های برند شما برای بحث کردن محصولاتتان استفاده می کند، به این شماره افزوده خواهد شد.

انتخاب هشتگ ها به دقت و استفاده از رویکرد بازاریابی با هدف جمعیت شناسی مهم است که این تعداد را افزایش می دهد.

  1. تعاملات کل

با استفاده از ابزار تحلیلی اینستاگرام، شما این متریک را پیدا خواهد کرد.  Socialinsider این معیار را نشان می دهد که نشان دهنده مجموعه تعاملات برای یک دوره خاص است.

  1. رشد (Fan) طرفدار در طول زمان

این معیار نسبت فالوورهای به دست آمده و فالوورهای از دست رفته را نشان می دهد. اپلیکیشن این شماره را ارائه نمی دهد، اما با استفاده از ابزار آنالیزی اینستاگرام می توانید پیدا کنید.

  1. میانگین مشارکت در هر پست- اینستاگرام
بیشتر بخوانید  [042] نمونه استوری اینستاگرام حرفه‌ای و جذاب برای برندینگ

مجموع لایک ها و کامنت هایی که در یک روز خاص توسط تعدادی از پست ها در یک روز مشخص تقسیم شده است نشان دهنده میانگین مشارکت در هر پست می باشد.

  1. میانگین نرخ مشارکت در هر پست- اینستاگرام

این معیار توسط مجموع کامنت ها و لایک های یک روز داده شده تقسیم بر تعداد پست های یک روز داده شده تقسیم بر تعداد فالوورها محاسبه می شود.

بگذارید بگوییم شما در ۳۰ روز گذشته ۱۵ پست داشته اید.مجموع کامنت ها و لایک ها در هر ۳۰ روز گذشتهK 5 است.و شما ۱۰K فالوور در اینستاگرام دارید.میانگین نرخ مشارکت در هر پست:  (۵٫۰۰۰/۱۵)/۱۰٫۰۰۰ = ۰٫۰۳۳%.

  1. میانگین نرخ مشارکت در هر پیج- اینستاگرام

مجموع لایک ها و کامنت های یک دوره تقسیم بر  کل نمایندگان طرفدار Fan)) ، میانگین مشارکت در هر صفحه را نشان می دهد.

بگذارید بگوییم شما ۵k  مشارکت در ۳۰ روز گذشته وK 10 فالوور دارید. میانگین نرخ مشارکت در هر پیج ۵٫۰۰۰/۱۰٫۰۰۰ = ۰٫۵% است.

 

  1. آمار میانگین مشارکت در اینستاگرام
    آمار پروفایل اینستاگرام

    تکامل پست ها

این معیار تغییرات پست ها را در یک دوره مشخص نشان می دهد.

  1. هشتگ برتر

Socialinsider هشتگ های برتر به شما می دهد که توسط هر پروفایل کسب و کاری و میانگین هشتگ ها در هر پست استفاده می شود. شما می توانید آن را ۷ روزه امتحان کنید.

  1. پست های جذاب تر

شما می توانید با استفاده از ابزار آماری اینستاگرام، پست های جذاب تر دریافت کنید.

  1. پست‌ها و عکس‌های جذاب در اینستاگرام
    پست های جذاب تر

    انواع پست ها

این معیار آنچه را که افراد در اینستاگرام پست می گذارند به شما نشان می دهد.: تصویر، عکس یا آلبوم

  1. بهترین زمان ارسال پست

این معیار به شما نشان می دهد در چه زمانی باید در اینستاگرام پست بگذارید.

 

 

 

آمار استوری های اینستاگرام:

اگر کسب و کار شما در اینستاگرام است، باید از استوری های اینستاگرام استفاده کنید.استوری های اینستاگرام دارای ویژگی های بسیاری مانند طرح پرسش و استیکرهای رای گیری است که باعث تقویت تعامل و ایجاد گفت و گو می شود.

از آن جا که این معیارهای فوق برای آنالیز پروفایل شما به طور کلی ارزشمند است،این آنالیز اینستاگرام بسیار مخصوص هستند و به شما در ساخت استوری بهتر کمک می کند.

  1. Impressions

درست مانند بالا، این به سادگی تعداد نفراتی که استوری شما را بارگذاری می کنند. این یک شماره دستی است، اما در مقایسه با سایر معیارها، موثر تر است.

  1. Reach

به معنای تعداد افراد منحصر به فردی است که استوری را تماشا کرده اند.

معیار  Reachیکی از بهترین متریک های اینستاگرام برای ارتقاء حساب کاربری می باشد تا اگر به مخاطبان جدیدی خارج از فالوورهای فعلی تان دست پیدا کرده اید به شما اطلاع دهد.

شما می توانید reach را در کل هفته و روز ، داخل Insights از اپلیکیشن خود پیگیری کنید، و آن را در زیر گزینه “Discovery” پیدا خواهید کرد.

ریچ اینستاگرام آنالیز ایمپرشن و آمار شبکه های اجتماعی
مشاهده تعداد reach های اینستاگرام

اگر می خواهید میزان  reach در اینستاگرامتان را افزایش دهید، بازاریابی تاثیرگذار یک مکان عالی برای شروع می باشد! کار کردن با تاثیرگذاران موجود در اینستاگرام می تواند به شما در جمعیت شناسی اهداف با افراد جدید کمک کند، UGC بزرگ برای شما فراهم می کند، و نمای کلی برند یا فروش را افزایش می دهد.

 

تگ منشن اینستاگرام معیار سنجه
تگ کردن افراد و بیزینس‌ها در عکس های اینستاگرام

با تگ کردن برندهای مربوطه یا کاربران پست خود می توان کمک کرد تا پست شما به مشارکت engagement)) بیشتری دست یابد.

engagement impression ایمپرشن انگیجمنت تعامل با کاربران اینستاگرامترکیب آن با impressions برای مشاهد کردن افرادی است که استوری شما را بیش از یک بار نگاه کرده اند، که می توانید از آن برای اندازه گیری تاثیر در ارتقاء برندتان مشاهده کنید.

  1. Forward

به تعداد افرادی که مطابق استوری شما به جلو حرکت می کنند. کاربران وقتی تمایل دارند به جلو حرکت کنند که با یک استوری احساس خستگی نکنند و قصد مشارکت نداشته باشند.

شما می توانید این تعداد را با نگه داشتن مطالب متمرکز و جالب خود در یک نقطه متمرکز نگه دارید. توجه داشته باشید که tap های فوروارد شده می تواند نتیجه استیکرهای بد یا عوامل دیگر باشد.

  1. Back

به تعداد دفعاتی که هرکسی از طریق استوری شما به عقب برمی گردد تا چیزی را دوباره مشاهد کند.

Back taps یک نشانه عالی از علاقه بیننده را نشان می دهد. سعی کنید به آنالیز انواع محتواها بپردازید و هر آنچه که می توانید فن ها را راضی و خشنود نگه دارید.

  1. Exited

به تعداد دفعاتی که هرکس قبل از تکمیل شدن استوری آن را ترک می کند. وقتی رخ می دهد که آن ها این اپلیکیشن را ببندند برای خروج از استوری به طور دستی روی “X” ضربه بزنید، یا swiped down to get back to their main feed.

نرخ خروج : نسبت خروجی ها به برآوردها است. یک استوری با نرخ خروجی بالا امکان دارد فالوورهای تان را منحرف کند و در نهایت باعث توقف following  شما متوقف شود.

Replies.6

به تعداد DMهایی که شما به عنوان نتیجه از استوری دریافت می کنید. درست مانند تعداد back tap ها، این یک اندازه گیری خوب از تعامل مثبت است…یک استوری بحث برانگیز ممکن است پیام های عصبی کننده زیادی دریافت کنند!

اطمینان حاصل کنید که به دقت محتوا از این پیام ها را مطالعه کرده باشید و مطمئن باشید که مردم با پیام هایی که شما پست می کنید خوشحال هستند.

  1. Next story

زمانی که یک نفر از استوری شما خسته می شود اما هنوز هم میخواهد آنچه که پست می کنید را ببیند، آن ها برای استوری بعدی به سمت راست پرش می دهند.

با این معیار می توانید میزان علاقه مخاطبانتان( یا عدم آن) به محتوای استوری خود را رصد کنید یا متوجه شوید فالوورهای شما از چه نوع محتوایی نفرت یا علاقه دارند. از پروفایل اینستاگرام بر روی عکس پروفایل ضربه بزنید تا استوری ها را مشاهده کنید..به یاد داشته باشید که استوری هایی که “tease” با توسعه یافتن در آینده احتمالا معیار “next story”  افزایش می دهد تا که کاربران چیزهای خوب جست و جو کنند.

معیار استوری next story سنجه کاربران

بسیاری از افراد، به سرعت استوری های اینستاگرام را ضربه می زنند به ویژه اگر پست ها تصاویر باشند و بخواهند در زمان کوتاه به انتهای استوری دست پیدا کنند. داشتن معیارهای high Next Story در ابتدا یا وسط استوری، به شما اطلاع می دهد که بینندگان با محتوای شما درگیر نشدند، و فقط می خواهند از محتوای شما پرش کنند.

اگر می خواهید توجه مخاطبانتان به استوری را در اینستاگرام جلب کنید، سعی کنید انواع مختلف محتواها را تجربه کنید، برای مثال با افزودن نظرسنجی، استیکرهای سوالی، یا استفاده از قالب های استوری رایگان برای اینکه استوری خود را به مرحله بعدی ببرید.

 

  1. بینندگان زنده

Live  اینستاگرام دارای پشتیبانی محدودی در صفحه معیار است. با این حال این یک ایده خوبی برای پیگیری مواردی مانند شمارش بازدید کننده ها است.

اینستاگرام به شما تعداد افراد حضور یافته در پخش Live به محض اتمام برنامه را خواهد داد، پس حتما این تعداد را ذخیره کنید.

بیشتر اطلاعات کسب کنید: ابزارهای آنالیزی اینستاگرام- فهرست کامل برای هر بودجه

معیارهای محتوای اینستاگرام

درست مانند استوری ها،محتوای شما معیارهایی را که برای آنالیز نحوه انجام آن ها استفاده می کنید، جمع می کند. در اینجا معیارهای اینستاگرام برای بخشی از محتواهایی که شما پست می کنید ظاهر می شود:

  1. تماس ها

یک گزینه در اینستاگرام اخیرا اضافه شده است، که مردم نحوه استفاده از آن را پیگیری می کنند. از این برای دنبال کردن تعداد تلفن ها برای ایجاد یک پست استفاده می شود.

  1. کامنت ها

چند کامنت دریافت کرده اید. توجه داشته باشید که این تفاوت تعداد افرادی است که کامنت گذاشته اند.

یک پست ویژه بحث برانگیز ممکن است چندین کامنت از یک یا دو نفر کسب کند.

  1. ایمیل ها

تعداد ایمیل هایی که با استفاده از گزینه ساخته شده در اینستاگرام ارسال می شود. درست مانند تماس، این امر در ردیابی اهمیت دارد.

  1. کلیک های ایمیل

تعریف کلیک های ایمیل: حجم tapهای ایمیل شده در کسب و کار پروفایل اینستاگرامتان است.

تعریف نرخ کلیک های ایمیل: مانند تعریف قبلی، نشان دهنده درصد تعداد tap  های ایمیل شده در کسب و کار تقسیم بر تعداد بازدیدکنندگان پروفایل است.

به عنوان مثال: ایمیل شخصی ۲۳ بار کلیک خورده است ، در حالی که پروفایل همان شخص ۳۵ ۹۴۵  بار در ۳۰ روز گذشته بازدید داشته است. نرخ کلیک ایمیل   ۰٫۰۶%است.

 

 

  1. مشارکت  Engagements

به مجموع لایک ها، کامنت ها و پست های دریافتی سیو شده می گویند. این را با آمار دیگر برای بینش (insight)  بیشتر ترکیب کنید. یک پست با تعداد زیادی  ذخیره (save) و تعداد بسیار کمی لایک متفاوت از یک پست با تعداد زیادی لایک و تعداد بسیار کمی ذخیره (save) است.

برای مثال: شما ۱۰۰ فالوور دارید، اما در حقیقت ۱۵۰نفر آخرین پست شما را مشاهده می کنند و ۲۰ عدد لایک می کنند. نرخ مشارکت به صورت سنتی برای این پست ۲۰ درصد خواهد بود، با  “engagement on reach” با احتمال ۳۰ درصد دقیق تر موفقیت پست خود را قضاوت می کنید.

از آن جا که فالوورهای شما Engagement هر پست اینستاگرامتان را نمی بینند، نرخ مشارکتengagement rate))  به شما کمک می کند تا بدانید چند نفر از فالوورهایتان با برند اینستاگرامتان درگیر هستند.

میزان نرخ مشارکت شما چگونه باید باشد؟ سوال خوبی است. معمولا با فالوورهای بیشتر میزان مشارکت پایین تر می شود. این یک قاعده کلی در بیشتر معیارهای اینستاگرام است: با تعداد فالوورها ، نرخ شما پایین می آید.برای قرار دادن آن در چشم انداز: مثلا کسی که حدود  ۳٫۲Kفالوور در اکانت اینستگرام خود دارد و نرخ مشارکت در هر عکس او ۸٫۵۷% است در حالی که  Kim Kardashianبا ۱۰۸٫۵M فالوور دارای نرخ مشارکت ۱٫۹۷% می باشد.

اگر می خواهید میانگین نرخ مشارکت برای اینستاگرام را محاسبه کنید ،تعداد کل لایک ها و کامنت ها بر تعداد فالوورهایتان یک درصدی به شما می دهد.

Engagement = (likes + comments) / followers

  1. فالوها

به تعدادی از افراد که پروفایل شما را به عنوان نتیجه از پست فالو می کنند.

این بدین معنی می باشد که محتوای شما محتوای بسیار تاثیر گذاری در جذب مخاطبان بوده است؛ پس توجه ویژه ای به اینگونه پست ها که این متریک را ایجاد میکند داشته باشید.

  1. رشد فالوورها

شاید بتوان گفت این متریک یکی از معیارهای ممتاز در اینستاگرام باشد. رشد فالوورها در یک دوره زمانی خاص باعث افزایش تعداد فالوورها می شود.

اگر فالوورهایتان را مانند یک فرد دیوانه از دست داده اید( امروز چه کسی نیست؟)شما ممکن است بخواهید تاکتیک های مختلف رشد و تعامل را امتحان کنید و ببینید که کدام یک برای شما کار می کند.

  1. منشن MENTIONS) )

Mentions: به تعداد پست های منشن شده در اینستاگرام می گویند همان طور که در          پست tag شده، یا در کپشن منشن می شود.

در حال حاضر، شما نمی توانید بینش های(Insight)  بومی را مشاهده کنید. اگر شما یک کاربر خوش شانس در این طرح هستید،می توانید با منشن کردن در رسانه Media My Feeds My Tags انواع تگ های i.e ،تصاویر و یا کپشن  را فیلتر کنید.

 

 

  1. مشاهده کردن پروفایل

به تعداد بازدیدهای صفحه پروفایل اینستاگرام شما می گویند.

۱۰ .دریافت دایرکت ها

به تعداد دفعاتی که هرکسی دستورالعمل های فیزیکی محل اشاره شده در پست شما را دریافت می کند. به صورت دستی اندازه گیری می شود.

 

۱۱٫کلیک های دریافت های دایرکت

تعریف کلیک های دریافت های دایرکت: به تعداد کلیک های ساخته شده برای گرفتن    دایرکت به بیزینس ها از پروفایل اینستاگرام است.

تعریف نرخ کلیک های دریافت های دایرکت: نشان دهنده درصد تعداد کلیک های دریافت های دایرکت تقسیم بر تعداد کل بازدیدهای پروفایل است.

برای مثال: گزینه دریافت دایرکت ها در ۳۰ روز گذشته ۱۴۷ بار tap شده است.پروفایل شما با ۳۵ ۹۴۵ بازدید بیشتر از یک دوره زمانی است، که باعث می شود میزان دریافتی شما به نرخ ۰٫۴۱% است.

  1. Impression ها

به تعداد دفعاتی که محتوای شما( پست ها، استوری ها، پروفایل در طول دوره انتخاب شده)  در مرورگر یا اپلیکیشن شما بارگذاری می شود. اساسا به تعداد دفعاتی که پست شما بر روی شخصی اثر می گذارد، همان پست را می توانید چندین بار در اینستاگرام مشاهده کنید، یک پروفایل را می توانید چندین بار بازدید کنید و همچنین استوری را چندین بار رصد کنید.و هنگامی مفید است که با reach یا engagement ترکیب شود.

اگر یک نفر پست شما را سه بار مشاهده کرده  مثل این می ماند که یک Reach   با ۳ Impression رخ داده است.

  1. لایک ها

به تعداد افرادی که محتوای شما را لایک می کنند. مطمئن شوید که این مقایسه با انواع engagement برای insight بیشتر کرده اید.

  1. Reach

به تعداد تماشاگران واقعی و منحصر به فردی که محتوای شما را دیده اند. با مقایسه این متریک با Impression و یافتن اختلافشان، در مورد افرادی که بیش از یک بار چیزی را مشاهده کرده اند اطلاعات جالبی بدست خواهد آمد. همچنین میتوان با استفاده از این عدد، به همراه تعداد مشارکت ها به چشم انداز مفیدی رسید.

پس برای مثال، اگر یکی از فالوورهایتان، پروفایل شما را باز کند و چندین بار در روز به پست هایتان نگاه بیندازد، این فالوور یک بار در نتایج Reach محاسبه خواهد شد.

در زیر کلمه Impressions، شما می توانید تعداد کل ویو view)) توسط کاربرانی که پست شما را پیدا کردند، مشاهده کنید.

‘From hashtags’ بهترین معیار اینستاگرام است. این تعداد به شما می گوید استراتژی هشتگ شما در حال کار کردن است و افراد پست شما را از طریق هشتگ ها کشف می کنند، در نتیجه آن ها یا فالو خواهند کرد و یا در صفحه Explore! جستجو می کنند.

سرعت Reach در شبکه های اجتماعی به چه معناست؟
Reach Speed

سرعت Reach، برابر است با تعداد افرادی که پست شما را دیده اند تقسیم بر تعداد فالوورهای شما می باشد.

Reach همیشه تعداد را نشان می دهد، سرعت Reach همیشه درصد را نشان می دهد.

همچنین، نرخ میانگین Reach در هر پست، میانگین سرعت Reach از تمام پست های منتشر شده در یک دوره زمانی انتخاب شده می باشد.

۱۰٫ذخیره شده (Saved)

به تعداد افرادی که محتوای شما را ذخیره کرده اند. این لایک ها و انواع دیگر engagement      را برای اطلاعات بیشتر  مقایسه کنید.

Average saves  : به میانگین تعداد ذخیره (save) های پست شما که در طول دوره انتخابی جمع شده اند.

برای مثال: اگر در ۳۰ روز گذشته، ۵ پست منتشر کرده اید و ۳۰ عدد از پست ها به صورت save  جمع آوری شد، میانگین save ها ۶ است.

۱۱٫متون (Texts)

تعداد بازدیدکنندگانی که پس از خواندن محتویات شما از گزینه زمینه “send text” با شما                                       تماس می گیرند. این فرایند برای شناسایی مفید می باشد.

  1. کلیک های وبسایت

متریکی که اندازه گیری می کند چگونه بسیاری از افراد مستقیما از طریق محتوای اینستاگرام شما به وب سایتتان رجوع کرده اند. این فرایند برای شناسایی مفید می باشد.

تعریف نرخ کلیک وبسایت: نشان دهنده درصد بازدیدکنندگان تقسیم بر تعداد کل بازدید پروفایل در طول یک دوره زمانی انتخاب شده است.

برای مثال: اگر با بیش از ۳۰ روز ۸۳۳ بار وب سایت شما کلیک شده است، یعنی وب سایت ۳۵ ۹۴۵ بار بازدید داشته است، و در نتیجه نرخ کلیک وب سایت شما ۲٫۳۲% خواهد بود.

از کجا می توان بازیدهای پروفایل و ایمیل و وب سایت و کلیک های دریافت دایرکت را پیدا کرد؟

  1. کلیک سایت در بیوگرافی اینستاگرام چند تاست؟
    کلیک‌های انجام شده در پروفایل اینستاگرام

    بازدیدها(VIEWS)

Views (بازدیدها): حجم بازدیدهای ویدیوی پست های شما بر اساس محدوده زمانی که انتخاب کرده اید، فراهم می شود.

View rate (نرخ بازدید):  به تعداد دفعاتی که ویدیو بازدید شده است تقسیم بر تعداد impression  هایی که از ویدیو دریافت کرده است.

توجه: کسی که ممکن است پست شما را ببیند، لزوما ویدیو را تماشا نکرده است. در این صورت ۱ impression حساب می شود نه یک بازدیدVIEW))

 

  1.    بازدیدهای ویدیو (Views – for video)

افراد همیشه ویدیویی که در   feed آن ها ظاهر می شود را پخش نخواهند کرد. این تعداد به شما کمک می کند تا به شما اطلاع دهد که چند نفر ویدیوها را تماشا می کنند و چند نفر محتوای تصویر ثابت را ترجیح می دهند.

۱۵٫تگ ها بر هشتگ های برند شده

هشتگ های برند شده از هشتگ های شخصی شما است که در جامعه تجاری اینستاگرام تنظیم شده است . با تگ کردن این نوع از هشتگ ها در رسانه، هشتگ های شما ارسال خواهند شد.

متریک اینستاگرام برای استوری story metric analysis
متریک‌های اینستاگرام برای استوری‌ها

متریک های اینستاگرام برای استوری ها

(خروج)  EXITS1.

اساسا، exits نشان می دهد که چگونه بسیاری از افراد استوری های شما را بدون نگاه کردن تا انتها ترک می کنند. Exits وقتی رخ می دهد که:

  • کاربران در هنگام مشاهده استوری شما، اینستاگرام را ببندند.
  • کاربران در گوشه بالا سمت راست از استوری تان بر روی X کلیک کنند.

در عین حال، نرخ EXITS (خروج) در استوری ها برابر است با تعداد EXITS تقسیم بر تعداد impression ها

برای مثال: اگر شما ۲۳۴ impression دریافت کنید ، نرخ خروج به این ترتیب ۸٫۹% خواهد بود.

  1. SWIPES AWAY

بینش های Insights)) اینستاگرام، معیار SWIPES AWAY را ارائه می دهد، که نشان می دهد چه تعدادی از افراد swipe

 

۳٫ TAPS FORWARD

به تعداد ضربه هایی می گویند که کاربر عکس یا ویدیوی بعدی شما را مشاهده می کند.

اگر شما تعداد زیادی TAP FORWARD دارید، یک نشانه هشدارگونه برای شما ممکن است باشد به این معنی که استوری شما جالب نیست، یا بیش از حد طولانی است و در نتیجه حس توقف آن به وجود می آید. TAP FORWARDوقتی پدید می آید که ترکیب تمام استوری های شما خسته کننده باشد: برای مثال وقتی یک استیکر   را خیلی نزدیک به سمت راست صفحه قرار می دهید.

۴٫ TAPS BACK

به تعداد ضربه هایی می گویند که کاربر عکس یا ویدیوی قبلی شما را مشاهده می کند.

وقتی TAPS BACK به طور اتفاقی رخ داده باشد، تعداد زیادی از آن ها می توانند به عنوان یک سیگنال عمل کنند به این صورت که مردم آخرین استوری شما را لایک یا دوباره تماشا کنند، یا استوری فعلی شما را بسیار زیاد لایک کرده باشند که آن ها به سرعت  tapped back و بعد از آن tapped forward  می کنند تا دوباره تماشا کنند.وقتی  tap back/forward ها را با یکدیگر مقایسه می کنید،برای دریافت tap back  احتمالا شاخص ارزیابی کلیدی اینستاگرام برای قضاوت عملکرد محتوا بهتر خواهد بود.

.۵  REPLIES

به تعداد پیام های دایرکت DM)) همراه با استوری های دریافتی در جعبهDM  می گویند.

جایی که می توان   exits, swipes away, taps back/forward و replies یافت:

در اینستاگرام، شما نیاز دارید که کلیک کنید Insights Stories apply filter

ریپلای پیام گروهی مسیج در اینستاگرام دایرکت فیلتر

۶ . SHORTCUTS

به مجموعtap backs, tap forwards, swipe aways,  و exitsمی گویند. اساسا، تعداد تمامی SHORTCUT ها  که افراد می خواهند استوری را قبل از اتمام به پایان برسانند.

.۷ COMPLETION RATE (نرخ تکمیل)

نرخ تکمیل به شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید چه درصدی از کاربران استوری شما را تا انتها مشاهده می کنند.این فرمول ساده می باشد: ۱۰۰% – exit rate

جایی که می توان نرخ تکمیل را یافت:

اینستاگرام،  ) insightsبینش) بومی را در این آمار نشان نمی دهد، شما می توانید نرخ تکمیل را در Iconosquare با Analytics Stories نشان دهید سپس در استوری خاصی که میخواهید به آنالیز آن بپردازید کلیک کنید.

 

معیار و سنجه لایو live اینستا
معیارهای لایو اینستاگرام

۱٫بینندگان لایو Live))

در حال حاضر Live  یکی از بزرگترین گرایش های اینستاگرام می باشد، پس آن را امتحان کنید و میزان موفقیت از تلاش های خود را اندازه گیری کنید. با این معیار می توانید تعداد بینندگان live را بسنجید.

بینندگان Live:  کسی که یک مرتبه در broadcast ملحق می شود به عنوان یک بیننده شمرده خواهد شد.

در هر زمان خاصی بینندگان Live نیز حضور دارند: تعدادی از اکانت ها به تماشای Live ویدیویتان در هر دوره زمانی خاصی می پردازند. این تعداد نوسان دارد، همان طور که افراد دائما در حال پیوستن و ترک کردن broadcast شما هستند، اما ممکن است ردیابی تعداد اولیه بینندگان Live در ابتدای broadcast،منطقی به نظر رسد که اساسا نشان می دهد فالوورهای شما چه میزان علاقه مند broadcast شما هستند. اگر تعداد اولیه خیلی کم باشد، بر روی میزان افزایش مشارکت) (engagement کار کنید ( با فعال کردن علاقه در فالوورهایتان) و در انتخاب موضوع برای  Live،دقت بیشتری کنید. (به عنوان مثال برای چیزهای بی اهمیت Live برگزار نکنید، آن را ویژه بسازید!)

شما می توانید بلافاصله بعد از اتمام live تعداد بینندگان در هر زمانی در گوشه سمت چپ بالای صفحه پیدا کنید.

وقت اتمام broadcast، اینستاگرام به شما تعداد نهایی بینندگان live در هر بخش از ویدیو که تماشا کرده اند را گزارش می دهد.

در حال حاضر هیچ آنالیزی در live اینستاگرام وجود ندارد، برای پیگیری و مشاهده هرچه بیشتر فالوورهای علاقه مند در طول زمان  پخش live خود پیشنهاد می شود این تعداد را ضبط کنید یا اسکرین شات آن را بلافاصله بعد از broadcast قرار دهید.

  1. ُInstagram ads sponsored
    معیارهای اینستاگرام برای تبلیغات(ADS)

    نرخ میزان کلیک (CTR)

تعداد کلیک های دریافتی از تبلیغات تقسیم بر  تعداد دفعاتی که تبلیغات شما نشان داده شده است (impressions. همیشه با درصد نشان می دهند.

  1. هزینه بر کلیک (CPC)

به مقدار هزینه ای که با یک کلیک روی تبلیغات خود موظف هستید.

  1. هزینه متوسط بر کلیک

با تقسیم کل هزینه های کلیک شده شما بر تعداد کل کلیک ها محاسبه می شود. Say, your ad gets two clicks – one costs $0.20, another one $0.40, meaning you spent $0.60 in total. If you divide $0.60 (total) by 2 (number of clicks), the average CPC is $0.30.

  1. کلیک ها

به تعداد کلیک های واقعی دریافت شده از تبلیغتان گفته می شود.

 

آمار جمعیت شناسی(Demographic) اینستاگرام:

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد دموگرافیک فالوورها و بازدیدکنندگان اینستاگرامتان داشته باشید، بخشی از کار شما می باشد.

  1. جنسیت

توزیع جنسیتی بازدید کنندگان برای به دست آوردن نحوه بهینه سازی محتوا مفید خواهد بود.

  1. رده سنی

بازدیدکنندگانتان چند ساله هستند. معمولا توزیع بسیار متنوعی از اعداد مشاهده خواهید کرد اما، محدود کردن بازدیدکنندگان با تمرکز کردن در یک محدوده سنی بسیار ساده تر است.

  1. مکان های برتر

بازدیدکنندگان در کجا به دنیا آمدند. اگر می خواهید به تعداد زیادی از بازدیدکنندگان در یک شهر غیر منتظره، ایالت یا کشور دست پیدا کنید، محتوای خود را کمی تغییر داده تا با آن ها بیشتر ارتباط برقرار کنید.

  1. سیر تکاملی فالوورها

چه اتفاقی برای تعداد فالوورهای شما در طول زمان رخ خواهد داد.

 

فکر نهایی

حال نوبت شما است. از چه متریک های اینستاگرام را پیروی می کنید؟ کامنت های خود را زیر همین نوشته به اشتراک بگذارید.

4.5/5 ( 2 نظر )

پست قبلی:

پست بعدی: »

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. pingback [26] قیف بازاریابی در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام ⋆ FollowerHot

  2. آیگین
    9:54 1397/11/05

    سلام،
    شما برای تبلیغات در اینستاگرام کدوم رو بیشتر توصیه میکنید؟
    تبلیغات به در صفحات اینفلوئنسرهای ایرانی؟
    تبلیغات در استوری پیچهای معروف؟
    تبلیغات از طریق خود اینستاگرام؟
    هزینه بر کلیک (CPC) تبلیغات بدیم بهتره یا بر اساس نمایش ؟

    ممنونم از زحماتتون
    خیلی پست خوبی بود
    جامع همه چیز رو توضیح داده بودید

    • root
      5:55 1397/11/10

      سلام آیگین جان،
      تبلیغات در صفحات اینفلوئنسر ها در صورتی که واقعا اینفلوئنسر باشند خوبه!
      اینفلوئنسر باشند نه دلقک!
      و در زمینه کاری شما فعال باشند
      حرف اونها در زمینه کسب و کاری شما برو داشته باشه
      این جوری هست که خوبه
      و اینکه اینفلوئنسرها با رقیب های شما کار نکرده باشند خیلی بهتره!

      تبلیغات در پیج های معروف اون هم در صورتی که در حوزه تخصصی کسب و کار شما باشه و فالوورهاش واقعی و فعال باشند خوبه
      حتما به نرخ تعامل (engagement rate) آنها توجه کنید
      چون صفحه ای که تعداد بالایی فالوور داره ولی فالوورهاش با اون صفحه در تعامل نیستند به هیچ دردی نمی خوره!
      (تعامل =کامنت، لایک و…)
      تبلیغات در خود اینستاگرام هم در صورتی که از تمامی امکانات هدفمند کردن استفاده کنید خارق العاده است.
      هزینه بر اساس کلیک یا بر اساس نمایش رو باید با تست بدست بیارید که کدومش برای شما بهتره!
      وقتی که به نسبت CTR شما بالا باشه خوب بهتره که به جای کلیک ویو و ایمپرشن و ریچ بخرید ، چون اینطوری کلیک بیشتری جذب میکنید.

      خوشحالم که خواننده های پیگیری مثل شما داریم
      وظیفه است
      بازهم اگر سوالی داشتید در خدمت هستیم.

  3. pingback تحلیل و آنالیز عملکرد در اینستاگرام | اکانت بیزینس اینستاگرام | بیزینس اینستاگرام *راهنمای 2019*